قرآن راه هدایت

گروه ختم قرآن روزی یک صفحه و در جهت تعجیل در فرج آقا امام زمان میباشد.

قرآن راه هدایت

گروه ختم قرآن روزی یک صفحه و در جهت تعجیل در فرج آقا امام زمان میباشد.

قرآن راه هدایت

وبسایت گروه ختم قرآن یک صفحه ای

قوانین گروه:

1 - چت ممنوع

2 - صفحه قرآن مربوطه به هر روز و کلی مطالب دیگر هرشب توسط بنده در گروه قرار میگیرد.

3 - از گذاشتن مطالب غیراخلاقی و غیر اسلامی پرهیز شود.

برای عضویت در گروه ختم قرآن یک صفحه ای کلمه ★ختم★ را
به شماره 09377836114 داخل واتس آپ بفرستید.

نویسندگان
پیوندهای روزانه

درس نوزدهم : حاضر جوابی

پنجشنبه, ۷ آبان ۱۳۹۴، ۰۱:۱۲ ق.ظ

درس نوزدهم:

حاضر جوابی

آتاتورک گفته بود اذان را به ترکی بگویید


نماز را باید به عربی خواند، کسی بگوید من می‌خواهم به فارسی بگویم (خدا بزرگ‌تر است از آن که وصف کرده شود) یا به ترکی بگویم، نمی‌شود... . یک وقتی در ترکیه شنیدم آتاتورک گفته بود اذان را به ترکی بگویید. در مأذنه‌های ترکیه، در استامبول، ترکی اذان می‌گفتند، حالا الحمدلله اینطور نیست.


بابا هر چه دین گفته است [انجام دهید]. نمی‌روند به دکتر بگویند که شما چرا نسخه را انگلیسی می‌نویسید، به فارسی بنویسید. یک نفر نشدهتا حالا چنین چیزی بگوید. دکتر خنده‌اش می‌گیرد، می‌گوید نسخه را باید این‌جوری بنویسم، وقتی پای دین می‌آید هی انگولک می‌کنند، چرا به عربی بگوییم؟


پاسخ بیمار به پزشکی که گفت چرا قرآن را که عربی است می‌خوانی؟


یک وقتی مرحوم استاد ما آقا شیخ اکبر برهان شصت و چهار، پنج سال پیش این را فرموده‌اند، من یادم هست، فرمودند: یکی از شیعه‌ها مریض بود در بیمارستان شوروی‌ها، آنوقت‌ها نظر ایشان هم این بود که این خارجی‌ها که در ایران بیمارستان درست می‌کنند، این دارالتبلیغ است. نه اینکه واقعا نظری دارند که خدمت ‌کنند به جامعه ... بیمارستان شورگال که الآن اسم دیگری دارد. هر مملکتی در ایران برای خودش بیمارستان داشت.


یک نفر آنجا بستری بوده، دکتر که می‌آید می‌بیند این دارد قرآن می‌خواند. به او می‌گوید این قرآن عربی است تو که نمی‌فهمی چه می‌گوید، برای چه می‌خوانی؟ این هم می‌گوید: آقای دکتر شما این نسخه‌هایی که می‌نویسید مگر ما می‌دانیم چیست؟ نه، نمی‌دانیم اما چون شما می‌گویید بخوریم خوب می‌شویم ما هم می‌خوریم. دین ما هم گفته قرآن را ولو اگر عربی نمی‌فهمید بخوانید. البته، اگر عربی بفهمید بهتر است.


خوب جوابی داده است. اینها را حفظ کنید و بنویسید در کتاب‌هایتان. شصت و چند سال پیش ایشان فرموده‌اند. من الآن یادم هست، مثل این‌که دو روز پیش بود. گفت آقای دکتر شما دوا که به ما می‌دهید ما می‌فهمیم که چیست؟ اما چون به شما اطمینان داریم که نظر خیر دارید و برای معالجه ما به ما نسخه می‌دهید ما هم ساکتیم و هیچ اعتراضی به شما نمی‌کنیم. نمی‌گوییم چرا نسخه انگلیسی است؟ چرا این داروها را دادید؟ هیچ چیز نمی‌گوییم، تسلیم محضیم. دین ما هم به ما گفته است قرآن را ولو نفهمید بخوانید، محکومش کرده بود، دکتر ساکت شده بود.


بلد باشید به کسانی که به دین اعتراض می‌کنند جواب بدهید


چقدر خوب است آدم بتواند جواب بدهد. یک کاری کنید بتوانید جواب بدهید، این‌هایی که به دینتان اعتراض می‌کنند بلد باشید جواب بدهید. من یادم هست وقتی که صرف می‌خواندیم روز اول این بود: بدان أیّدک الله. چرا بدان گفت؟ بخوان نگفت؟ می‌گفتند برای اینکه در دانستن خواندن هست اما در خواندن ممکن است دانستن نباشد. خیلی‌ها صرف می‌خوانند، اما نمی‌فهمند. فایده‌اش چیست؟

هر که داند صرف میر میر را بگسلد هفتصد غل و زنجیر را


چرا أیّد گفت؟ أیّد ماضی است. می‌گفتند چهار جا ماضی معنای مضارع می‌دهد. یکی‌اش در مقام دعاست. 

۹۴/۰۸/۰۷ موافقین ۱ مخالفین ۰
محمد حسین محسنی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی